Europa la granita dintre vis si realitate
Autoritatea Finantatoare: Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor.
Programul
Initiative Comunitare pentru Tineret (ICT) 2008.
Perioada: Iunie-octombrie 2008.
Valoarea finantarii nerambursabile: 26.371,15 RON.
Justificarea proiectului:
Pentru Romania, integrarea in Uniunea Europeana reprezinta singura optiune viabila care ii poate asigura reintegrarea completa si definitiva in
sistemul de valori promovat de democratiile vest-europene, sistem din care face parte de drept prin istorie, cultura, traditie si asezare geografica.
Apartenenta Romaniei la Uniunea Europeana constituie o garantie a stabilitatii, a cresterii economice si a prosperitatii.
Romania s-a inscris in acest proces ireversibil si participa la modernizarea impusa de integrarea in Uniunea Europeana, care implica evolutia
generala a intregii societati.
Afectand toate domeniile vietii sociale, intr-o maniera mai mult sau mai putin spectaculoasa, schimbarea socio-economica este
astazi o realitate pe care nu o putem exclude.
Sub impactul schimbarilor sociale si economice se impun si schimbari in educatia elevilor, a perceptiei lor despre tot ce-i inconjoara si
a societatii in general.
Educatia privind valorile europene este una din noile dimensiuni ale educatiei.
Temele educatiei, prin compararea cu valorile europene, pot fi abordate in cadrul tuturor activitatilor scolare si la toate nivelurile
scolaritatii , dar si in activitatile extrascolare .
Prin acestea se urmareste formarea atitudinii de responsabilitate a tinerei generatii fata de comunitatea locala.
Urmarind firul celor prezentate anterior si tinand cont de faptul ca elemente ale educatiei europene sunt prezente in toate activitatile
educative, ni s-a parut firesc si necesar sa elaboram proiectul de educatie, "
Europa la granita dintre vis si realitate", pentru a promova valorile europene pe durata a 3 luni, avand ca grup tinta,
tineri proveniti din mediul rural.
Obiectivul general:
Promovarea valorilor europene prin incurajarea tinerilor si sustinerea lor in asumarea activa si responsabila a rolului de promotori ai schimbarilor pozitive si durabile la nivelul comunitatii de apartenenta.
Obiective specifice:
- Aprofundarea valorilor europene: pluralismul, drepturile minoritatilor, egalitatea intre femei si barbati, libertate, democratie, demnitate umana, toleranta, solidaritate, drepturile omului.
- Gasirea caracteristicilor europeanului tip.
- Informarea tinerilor proveniti din mediul rural cu privire la valorile europene.
- Identificarea modului in care se raporteaza tinerilor romani la valorile europene.
Grupurile tinta carora s-a adresat:
Beneficiari directi ai activitatilor proiectului educational:
- 75 de tineri din clasele XI-XII a fost informati cu privire la valorile europene si incurajati sa respecte valorilor europene;
Beneficiari indirecti ai activitatilor proiectului educational:
- 6 cadre didactice care au beneficiat de publicatiile rezultate din proiect in activitatea lor ulterioara;
- 176 rude apropiate ale elevilor (partinti, bunici, frati/surori, etc.), comunitatea din care provin.
Rezultatele proiectului:
Proiectul a imbunatatit situatia grupurilor tinta dupa cum urmeaza:
- Tinerii din scolile partenere au fost angrenati in activitati educative care au urmarit cresterea nivelului de cunoastere, intelegere si interpretare a valorilor europene.
- Totodata au fost dezvoltate capacitatile de comunicare, analiza, sinteza, lucru individual si in echipa prin intermediul unor mijoace deja familiare tinerilor: calculatorul si internetul.
- Scolile participante in cadrul proiectului au avut posibilitatea sa schimbe opinii despre valorile europene si cele romanesti.
GALERIE FOTO PROIECT
PUBLICATIILE PROIECTULUI